tisdag 4 september 2012

Pubquiz i Borås, göteborgsölet Ocean samt bildspråk

Bishops arms
HEJ! När man är i Borås får man ju även passa på att hälsa på de få trevliga personer som finns i Borås.  De är få eftersom det är en gudsförgäten stad. En av dom är Sara! Hon var två veckor i Venezuela, jag är helt klart avis, jag vill till sydamerika, enda kontinenten jag inte varit på än och jag tänkte att det vore coolt att bo billigt, få bättre spanska och bara ha det gött. Något annat ajg var avundsjuk på var hennes fina lägenhet som hon hade jobbat massa med. Hon hade fixat och donat massa med att göra egen inredning och tyckte det var rätt inspirerande även om jag nog inte har egna idéer, iaf inte än.

Vi hade iaf trevligt och drack lite vin innan det var dags för quizkväll på Bishops arms! Där hade vi bestämt träff med Matilda, Sara (L) och Martinpartin! Tyckte det var trevligt även om Matilda blev arg på mig några gånger, haha. Det var dock lite befogat. Nu är jag ärlig och säger jag något med negativ ton till någon så har jag ofta sagt det till personen direkt men ibland händer det att jag bara bör vara tyst. Tycker jag att någon en gång är ett grupptrycksoffer (t ex en gemensam vän) på ett sätt som jag inte gillar så kan jag ofta lika gärna bara hålla det för mig själv. Igår var det några grejer som var onödiga även om de också var rätt harmlösa IMO. Däremot bör man inte 100% hålla negativa tankar för sig själv i alla sammanhang. Man lär sig av sina "misstag" och det är lika viktigt att höra när man gör dåliga saker som när man gör bra saker, så länge man är mottaglig för kritik. Med det sagt så är kritiken inte alltid korrekt. Jag har funderat på om jag ska, endast i syfte om att utvecklas, fråga folk i min närhet om de saker de stör sig mest med mig. Ofta kan jag nog räkna ut det och ibland vill man ju inte förändras men skulle man göra det så skulle man nog tillslut hitta nya saker och först bli väldigt sårad, därefter lära sig och förändra sig själv. Detta kom ju väldigt snarliggande ett gammalt semi-traumatiskt minne jag hade som liten, antagligen det värsta barndomsminnet jag har faktiskt, vilket var rätt hemskt men också lärorikt. Dock tror jag definitivt inte på tesen om vad som inte dödar en gör en bara starkare så jag skulle nog garanterat säga att det gjorde mer skada än nytta. Nu är det väldigt mycket semikryptiskt snack om en händelse jag inte beskrivit. Har ingen lust att skriva det heller så vi fortsätter.


Iaf! Quizet var nice, jag beställde lite olika finöler. Kände igen mikrobryggerier Ocean från gbg och blev barskt rättad att det inte heter Oooh-schion (engelskt uttal) utan O-se-an (svenskt uttal) och kände mig som en n00b. Nu när jag tänker på det så låter det osannolikt. Tappen sa Ocean - India pale ale. Fråga mig inte varför india var med i namnet men det är osannolikt med ett svenskt ord och sen en engelsk beskrivning.

Fina enhetliga "ikoner" förresten på dessa ölsorter. Det är ju mcyket sånt vi jobbar med. Få enighet i bildspråket osv. Det är inte min starkaste sida men det är skönt när det funkar. Jag gör ofta rätt minimalistiska saker men kör ändå på en stark systematik. Coolt förresten att de använder kända göteborgssymboler/statyer/landmärken på bilderna. Götaälvsbron, Poseidon, den där non-violence-statyn (som finns på massa andra ställen med), ifk-loggan är exempel.

Sen sa vi hej då och jag tog 404an till Bollebygd! Måste säga ändå att det är ganska skönt att ha ställen att komma hem till. Jag har ju bra förhållande med min familj, det är ju aldrig så att det ens varit någon tvekan på att man inte är välkommen nånstans men den dagen tänkte jag ändå på hur skönt det ändå kändes kunna ta bussen hem, gå in och lägga sig och sova. Gillar förresten också känslan av att jag lätt bara kan komma dit, jag har lagt ut lite reservkläder så jag kan stanna några dagar om jag vill utan packning etc. Ofta har de ett paket med mina favvonudlar nånstans med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar